Onze tarieven en Kantoorklachtenregeling
Duidelijk over de kosten
Een advocaat schakelt u meestal in omdat u een juridisch conflict heeft of omdat u om andere redenen juridische bijstand zoekt. Wij werken graag aan een oplossing - zonder een nieuw probleem te veroorzaken. Wij bieden u vooraf zoveel mogelijk helderheid over de kosten. U kunt hierbij kiezen uit verschillende opties.
-
U betaalt per uur
Afhankelijk van de aard van uw zaak bepalen we vooraf welk uurtarief u gaat betalen. We kijken hierbij onder meer naar de expertise en ervaring die nodig zijn voor de opdracht en of het om een spoedeisende zaak gaat. In alle gevallen kunnen we u een concurrerend tarief aanbieden. U betaalt het aantal uren dat we aan uw zaak besteden. Maandelijks ontvangt u een overzicht van de gemaakte uren.
-
U betaalt een vaste prijs
Wilt u als ondernemer bijvoorbeeld een aantal overeenkomsten en algemene voorwaarden laten opstellen? Dan kunt u kiezen voor een fixed fee: we spreken dan vooraf een vast totaalbedrag af.
Bij het innen van geldvorderingen zijn er twee andere mogelijkheden:
-
Incassotarief
We kunnen voor u geld innen bij debiteuren zonder meteen een procedure aan te spannen (optreden buiten rechte). Wij rekenen dan een percentage van het te incasseren bedrag van de debiteur boven de hoofdsom. Dit percentage bepalen we op basis van de incassostaffel van de Nederlandse Orde van Advocaten.
-
Resultaatstarief
Bij het innen van geldvorderingen via een procedure (optreden in rechte) kunnen we een resultaatstarief overeenkomen. Als we minder dan 80% van de vordering weten te incasseren, krijgt u 40% korting op ons basisuurloon. Incasseren we meer dan 80% van de vordering, dan betaalt u meer (het basisuurloon vermenigvuldigd met een succesfactor van 1,4).
-
Gefinancierde rechtsbijstand voor particulieren (toevoeging of pro deo rechtshulp)
Voor bepaalde zaken (strafzaken, huurzaken, bestuursrechtzaken, verbintenisrechtelijke zaken en zaken op het gebied van personen & familierecht, waaronder alimentatiezaken) werken de advocaten van Geurink & Partners Advocaten ook op basis van gefinancierde rechtsbijstand (Pro Deo). Voor particulieren die aan bepaalde inkomensnormen (zoals vastgesteld door de Raad voor Rechtsbijstand) voldoen, kan voor u door de advocaten van Geurink & Partners een toevoeging worden aangevraagd bij de Raad voor Rechtsbijstand, waarbij u dan alleen een eigen bijdrage dient te voldoen, variërend van € 152,00 tot maximaal € 904,00, afhankelijk van de hoogte van uw inkomen en vermogen. Geurink & Partners advocaten werkt op basis van High Trust samen met de Raad voor Rechtsbijstand. Voor vragen of u in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand kunt u contact opnemen via 0314 328040 of via info@geurinkenpartners.nl. Via de website https://www.rechtsbijstand.nl/over-mediation-en-rechtsbijstand/hoeveel-moet-ik-zelf-betalen/hoeveel-moet-ik-zelf-betalen kunt u e.e.a. ook zelf nakijken.
Kantoorklachtenregeling Geurink & Partners B.V. ex artikel 6.28 van de Verordening op de advocatuur
Artikel 1 Begripsbepalingen
In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:
- klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens de advocaat of de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;
- klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt;
- klachtenfunctionaris: de advocaat die is belast met de afhandeling van de klacht.
Artikel 2 Toepassingsbereik
1. Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Geurink & Partners B.V. en de cliënt.
2. Iedere advocaat van Geurink & Partners B.V. draagt zorg voor klachtafhandeling conform de kantoorklachtenregeling.
Artikel 3 Doelstellingen
Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:
a. het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;
b. het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;
c. behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling;
d. medewerkers te trainen in cliëntgericht reageren op klachten; e. verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.
Artikel 4 Informatie bij aanvang dienstverlening
1. Deze kantoorklachtenregeling is openbaar gemaakt op de website van Geurink & Partners B.V. De advocaat wijst de cliënt bij het aangaan van de overeenkomst van opdracht erop dat het kantoor een kantoorklachtenregeling hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.
2. Geurink & Partners B.V. heeft in de opdrachtbevestiging opgenomen bij welke onafhankelijke partij of instantie een klacht die na behandeling niet is opgelost kan worden voorgelegd.
3. Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze kantoorklachtenregeling die na behandeling niet zijn opgelost, kunnen door de klager worden voorgelegd aan de deken van de Orde van Advocaten Gelderland of de bevoegde Nederlandse rechter.
Artikel 5 Interne klachtprocedure
1. Indien een cliënt het kantoor benadert met een klacht, dan wordt de klacht doorgeleid naar mr. R.N. Brugge, die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris, terwijl ten aanzien van klachten jegens mr. R.N. Brugge mr. G.W. Wullink als klachtenfunctionaris zal optreden.
2. De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.
3. Degene over wie is geklaagd tracht samen met de cliënt tot een oplossing te komen al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris.
4. De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.
5. De klachtenfunctionaris stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
6. Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager, de klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd het oordeel over de gegrondheid van de klacht.
Artikel 6 Geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling
1. De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.
2. De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.
Artikel 7 Verantwoordelijkheden
1. De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.
2. Degene over wie is geklaagd, houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte over eventueel contact en een mogelijke oplossing.
3. De klachtenfunctionaris houdt de klager op de hoogte over de afhandeling van de klacht.
4. De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.
Artikel 8 klachtregistratie
1. De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.
2. Een klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld.
3. De klachtenfunctionaris brengt periodiek verslag uit over de afhandeling van de klachten en doet aanbevelingen ter voorkoming van nieuwe klachten, alsmede ter verbetering van procedures.